
Ministri
Hajdaš – Dončić i Tihomir Jakovina boravili su danas u radnom posjetu
Brodsko-posavskoj županiji tijekom kojeg su, zajedno sa županom Danijelom Marušićem
i gradonačelnikom Slavonskog Broda Mirkom Dusparom, obišli najznačajnija
gradilišta s područja prometne infrastrukture u gradu Slavonskom Brodu. Obilazak
je započeo posjetom lokaciji budućeg rotora (kod Halajka), a nastavljen obilazskom
završnih radova na modernizaciji Željezničkog kolodvora u Slavonskom Brodu. Delegacija
se potom uputila na lokaciju nedavno završenog rotora na križanju Svačićeve i
Gupčeve ulice kao i na lokaciju rotora u izgradnji kod nekadašnjeg Getroa. Obilazak
je završen posjetom gradilištu podvožnjaka željezničke pruge (MG 2) u Osječkoj
ulici. Po riječima ministra Hajdaš-Dončića, uočeni problemi koji stvaraju poslovi
koji nisu bili predviđeni prvotnom projektnom dokumentacijom na rotoru kod Halajka i problem zatvaranja
nadstrešnice na kolodvoru, u budućnosti će se lakše rješavati zahvaljujući Master
planu održivog razvoja prometnog sustava na području Brodsko-posavske županije
za čiju izradu je danas potpisan Ugovor u Velikoj vijećnici županijske uprave.
Sam master plan i njegove karakteristike predtavio je pročelnik Upravnog odjela
za komunalno gospodarstvo i zaštitu okoliša Miroslav Jarić rekavši kako
Brodsko-posavska
županija ima važan i kompleksan prometi položaj u RH i EU, jer njezinim
prostorom prolaze važni europski koridori:
(longitudinalni
prometni smjerovi: Europa-Azija-Bliski Istok, kao i dva transverzalna prometna
koridora europskog značaja: D5 -
Virovitica, Daruvar, Pakrac, Stara Gradiška, te prometni koridor na trasi
državne ceste D7 - B. Manastir, Osijek, Đakovo, Slavonski Šamac.
Radi
se o ogranku V. prometnog koridora preko kojeg prostor Srednje Europe ima
pristup prostoru i lukama južnog Jadrana).
Polazeći
od značaja navedenih prometnih pravaca, razvitak prometnog sustava
Brodsko-posavske županije postaje imperativ za razvoj ukupnog prometnog sustava
Srednje Europe (u smjerovima: Zapad-Istok, Sjever - Jug). Razvitak prometnog sustava Brodsko-posavske
županije odnosi se na sve njegove oblike, a koji u uvjetima razvoja suvremenog
prometnog sustava postaju apsolutno međuovisni (sa aspekta tehnologije prometa
i transporta, ekoloških zahtjeva, ekonomskih kriterija i dr.).
Brodsko-posavska
županija nema izrađen i usvojen Master plan razvoja prometnog sustava.
Predloženi projekt ima za cilj izradu Master plana polazeći od: detaljne
analize postojećeg stanja prometnog sustava Brodsko-posavske županije, izrade prometne mreže, prometne prognoze, izrade
arhitekture inteligentnog transportnog sustava (Inteligentna mobilnost), davanje
prijedloga rješenja za svaki oblik prometa (cestovni, željeznički, riječni,
zračni, javni prijevoz putnika, održiva urbana mobilnost na razini gradova
Slavonski Brod i Nova Gradiška), te
provođenje analize koristi i troškova sa kumuliranjem neto efekata na razini
županije.Projektom
će se predložiti i dinamika (faze) realizacije predloženih rješenja.
Procjena
trenda kretanja prometnih zahtjeva (prometna prognoza) biti će napravljena za
kratkoročno (za 5 godina), srednjoročno (od 5 do 15 godina) i dugoročno (od 15
do 30 godina) razdoblje.
Master
plan razvoja prometnog sustava Brodsko-posavske županije usvojit će Skupština
županije i postat će vršni dokument iz kojeg će se izvoditi objektivno utvrđena
opravdanost planiranja i realizacije konkretnih prometnih infrastrukturnih
projekata.
Navedeni
dokument predstava ključno polazište i za izradu drugih operativnih dokumenata
na razini pojedinog oblika prometa, kao i preduvjet za sustavno rješavanje
tekućih prometnih problema županije i osnova za ostvarivanja ciljeva nacionalne
prometne strategije i operativnih programa na području prometa.
Operativno
gledajući – projekt ima slijedeće karakteristike:
Planirano
trajanje projekta – 17 mjeseci (mora biti završen do rujna-2016. godine)
Projekt
obuhvaća 10 projektnih aktivnosti:
1.
Definiranje metodologije izrade i prostornog obuhvata
2.
Analiza postojećeg stanja prometnog sustava
3.
Izrada modela prometne mreže
4.
Prometna prognoza
5.
Definiranje arhitekture inteligentnog transportnog sustava
6.
Davanje prijedloga rješenja
7.
Analiza troškova i koristi
8.
Prijedlog faza realizacije i sažetak Master plana
9.
Promidžba i vidljivost
10.
Upravljanje projektom i administracija
Osim
navedenog, uz projekt će se izraditi „STRATEŠKA PROCJENA UTJECAJA NA OKOLIŠ"
predloženih rješenja.
Ukupan
budžet projekta planiran je na iznos od 1.196.345,20 kn, uz ušeće BPŽ u iznosu
od 179.451,78. Međutim, dolazi do smanjenja prihvatljivih troškova, tako je u
konačnici dobiveni grant oko 866.000 za Master plan i za 200.000 kn za
„Stratešku procjenu utjecaja na okoliš" – a za što još treba aplicirati.